Dinsdag - Reisverslag uit Enngonia, Australië van Angela Rietveld - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Enngonia, Australië van Angela Rietveld - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela

16 Februari 2016 | Australië, Enngonia

Wakker en het is 05:15 uur vandaag de zon verslagen. Ik blijf in bed liggen lezen tot de zon op komt om te gaan hardlopen. Ik twijfel nog, zondag was niet zo goed gegaan. Gaan.... Water drinken (kan mijn fles niet vinden maar het is nog niet te warm), zonnenbril mee , Alleen berg af hardlopenen en berg op Stevig wandelen. En Dan ga ik toch nog te laat weg, want de zon doet erg haar best om mij voor te zijn en wint deze ronde. Op de terugweg brand ze al behoorlijk en loop ik al niet meer in de schaduw. Zonnnenbril check, water erg jammer. Verder heerlijk gelopen. Bij de oprit check ik of er nog post in de labrador brievenbus zit, gatvergatver.... Zie nog net een dikke spin voor ik mijn hand erin steek. Laat maar.....
We gaan nog een auto ophalen en zo lang dat Brian niet mag rijden, rij ik Tarra's auto terug.... Ze rijden hier links, kan ik best, wat er eigenlijk mis gaan?
Als we door Wallacha rijden stopt Tarra ineens,, er ligt iets op de weg. Het blijkt een bleu tongue lizzard te zijn en als we hem oppakken, natuurlijk om te redden en niet alleen als assecoire voor de foto, zien we een wondje en hij blaast bloed uit zijn neus, verder gaat het goed met hem.
We gaan met Brian zijn Nanna, moeder en twee vriendinnen lunchen bij Graze cafe. Zijn oma is 90 geworden vandaag en nog hartstikke pienter, wel stokdoof, dus schrijven we veel. De lunch was heerlijk en Gezellig. Roddelen kunnen de dames hier het beste, iedereen die voorbij loopt wordt besproken waarbij ze vaak niet eens wachten tot die persoon buiten gehoor afstand is.
Wallacha is een mooi en natuurlijk groen dorp waar alle huizen vrijstaand zijn en door het dorp slingert een rivier die nu laag staat waardoor het lijkt of het een smal beekje is die zich een weg door het gras heen probeert te worstelen.
Na de lunch halen we nog wat wijn op voor de cheese and crackers en onderweg naar de mini Farm. Omdat het de eerste keer in jaren is dat ik links rijd, rijd Brian met mij mee en kunnen we zonder tarra erbij de muziek beluisteren voor de bruiloft en wat Brian gaat zingen.... Keihard muziek aan en meezingen ongeneerd (ik kan niet zingen)... Arme Brian..... En dan zie ik hem staan. Ik had hem al vaker zien staan en nog even gecheckt of hij echt zo genoemd wordt, het was waar. daar staat hij statig midden op de weg met een mooie, gekleurde hoed op tegen de felle zo'n en een mooi groot rood bord die hij voor de auto's houd met de woorden STOP. Ik luister gehoorzaam en rem, een machtig man op dit moment. Dit moet een foto worden... Het is de LOLLIPOPMAN! Zo uit een cartoon gestapt.
Rijden is wel wennen met de haarspeldbochten en steile, lange hellingen.
Op de minifarm moet nog wat klussen gedaan worden en ik neem de honden mee om te gaan zwemmen in de dam, heerlijk inde warme zon en vandaag luisteren Bella en Benson eindelijk ook naar mij... tot op de terugweg en we het hek binnen gaan.... Daag Angela, duke vinger, ga maar alleen, en weg Zijn ze tot uren later.
Het is wine o' time..... Pulling Tarra of the land mower for one wine, just one, we still have to work with the horse today.... Oeps... It goes in a flow filling the glasses up and instead of doing the horses we have crackers and cheese to go with them. We can't do the horses anymore because we drunk a little wine so we smell and act differently.... Duhhh.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Enngonia

Spontane vakantie

Vakantie en bruiloft bit mijjn nicht.

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2016

Lazy day.

19 Februari 2016

Pumpking.

18 Februari 2016

Koala's

16 Februari 2016

Dinsdag

10 Februari 2016

Lange reis.
Angela

Actief sinds 11 Feb. 2016
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 2644

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Spontane vakantie

Landen bezocht: